توان تجهیزاتی بندر شهید رجایی افزایش

حمل و نقل:

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امیدواریم تا پایان نیمه اول سال جاری تجهیزات مورد   نیاز بندر شهیدرجایی تحویل داده شود تا توان تجهیزاتی حمل و نقل این بندر افزایش پیدا کند.
محمدرضا الهیار درباره مهم ترین طرح های عمرانی و توسعه ای که در سال ۹۶ انجام شده است به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری دو دستاورد مهم را در حوزه مهندسی عمران و طرح های توسعه ای داشت.یک افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و دیگری کلنگ‌زنی فاز سه طرح توسعه تکمیلی بندر شهیدرجایی بود.همچنین تمرکز ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های ریلی و تعمیرات ریلی در بندر شهید رجایی داشته ایم.

وی در مورد ایجاد خطوط ریلی در بنادر کشور، اذعان داشت: در بندر شهید رجایی حدود ۵۴ کیلومتر ریل و در بندر امام دو برابر آن خط ریلی وجود دارد.از طرفی در بندر امیرآباد و در ارتباط با اسکله های ریلی در سال گذشته تصمیم‌گیری‌های صورت گرفت که امیدواریم فعالیت‌های مربوط به آن تکمیل و نهایی شود.

تعمیرات و نگهداری تجهیزات بندری اهمیت قابل توجهی دارد
وی با بیان اینکه تعمیرات، نگهداری و مهم شمردن آن بیش از گذشته در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است،تصریح کرد: ما حتی به نگهداری قبل از تعمیرات احتیاج داریم و باید در این بخش تحت یک نظام هدفمند حرکت کرد.در حوزه‌ مربوط به ساخت و سازها نیز، موج شکن های مردمی و کوچک چندمنظوره ساخته شد که تقریبا تا پایان سال ۹۶عمده این موج شکن ها تحویل داده شد و به بهره‌برداری رسید.

مونتاژ چرثقیل های پسابرجامی در حال انجام است
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان حمل و نقل بنادر و دریانوردی گفت:یکی از بزرگترین پروژه‌های تجهیزاتی کشور در سال ۹۶ ورود ١٢ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای یا “گنتری کرین” بود که با توجه به فضای به وجود آمده در پسابرجام انجام و در سال گذشته با شتاب بیشتری به کشور وارد شد. در حال حاضر تعداد چهار دستگاه از تجهیزات یاد شده در اسکله بندر شهید رجایی واقع شده و مونتاژ مابقی در دستور کار قرار گرفته است.

ساخت ۱۵ دستگاه “ترانس تینر” توسط تولیدکنندگان داخلی
وی ادامه داد:در راستای تامین تجهیزات، ۱۵ دستگاه “ترانس تینر” توسط تولیدکنندگان داخلی مدنظر قرار گرفته و خوشبختانه مشکلات و موانع قراردادی آن حل و فصل شده است . امیدواریم تا پایان نیمه اول سال جاری این تجهیزات تحویلحمل و نقل  بندر شهیدرجایی شود تا توان تجهیزاتی این بندر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه از دیگر رخدادهای حوزه تجهیزات در سال ۹۶ خارج سازی مغروقه ها و پاکسازی مسیر تردد کشتی ها به جهت ایمن سازی بود،خاطرنشان کرد:چندین شناور بزرگ در آب های اروند و خور موسی از آب بیرون آمد و مسیر مربوطه پاکسازی شد.